Nostalgie - Olympia's Tour

  • Olano

    Vraag me niet waarom, maar ik zat net even te kijken naar uitslagen van Olympia's Tour van ‘vroegere tijden’. Hier wat leuke feitjes, voor de wat oudere prikkers onder ons zeg maar. Grapipg om bepaalde namen weer voorbij te zien komen, en te zien wie er wel en niet zijn doorgebroken als prof.

    Link: Uitslagen van vroeger

    Om een paar voorbeeldjes te geven:

    - in 1990 won Aart Vierhouten het Bergklassement

    - in 1991 won Anton Tak het eindklassement. Zelf had ik nog nooit van hem gehoord en is kennelijk ook nooit doorgebroken

    - in datzelfde jaar won ene Chris Boardman de proloog

    - Ook in dat jaar won E. Dekker het jongerenklassement. Het moge bekend zijn wat er van hem terecht is gekomen

    - Een mooie naam in het peloton: de Teleflex-ploeg

    - 1992: de naam Rumsas komt voor hoog in de uitslagen. Wie kent hem niet.

    - 1994: Henk Vogels wint het eindklassement. Toch ook een aardig goeie prof geweest

    - nog een mooie naam in het peloton van '94: de Foreldorado ploeg.

    Ach, nostalgie blijft mooi!

  • Condor

    Anton Tak runt tegenwoordig volgens mij een schoenenwinkel in Oud Gastel….

  • Olano

    Ik zal volgend jaar eens opletten of ik zijn winkel zie tijdens de Ronde van Oud-Gastel!

  • Sportfanatic

    Klopt, de vorige Olympia's Tour passeerde in Oud Gastel en toen stond er een groot interview met hem in de BN de Stem.

  • tonduk

    Foreldorado-Golff …oa met Lucien de Louw …

    Geloof dat die ploeg al deed wat SKIL nu zegt in te voeren…

    Met een aantal renners in een huis voor de ploeggeest en trainen…

    Was/is dat Foreldorado niet een ssort vispark met huisjes ??

    Ton DUK

  • MWF

    De negentiger jaren is geen nostalgie dat is meer een gevoel van “eergisteren”

    Voor nostalgie moeten we terug naar bijvoorbeeld 1967 Cees Zoontjes winnaar en later NK -veldrijden en een aantal jaren bondscoach veldrijden.

    Of de twee zeges van Frits Schür in ‘70 en ’72

  • Olano

    Volgens mij wel ja! Groen/gele shirts toch? Godert de Leeuw reed daar ook trouwens. Ik weet alleen niet hoe ‘goed’ deze ploeg was en of ze veel in het buitenland reden.

  • Toni

    Beste Arie, dat is nu de generatiekloof tussen jou en de andere prikkers op dit forum…

  • Olano

    Nostalgie is meer een kwestie van gevoel als je het mij vraagt. Denk niet dat ik in de Dikke van Dale een beschrijving zie staan dat zegt dat iets pas nostalgie is na bijvoorbeeld 30 jaar. Volgens mij duidt het veel meer een hunkering naar een bepaalde periode. Maar goed, laten we de focus niet leggen op nostalgie, maar op Olympia's Tour in de jaren negentig…lijkt me veel leuker om daar reacties over te krijgen!

  • Wanny

    Anton Tak reed vorig jaar in het criterium van Etten-Leur nog mee bij de oud-profs. Anton staat echter niet meer zo scherp als in zijn beste jaren en werd dan ook vrij snel gelost door mannen als Lubberding die nog wel afgetraind zijn. Na een paar rondjes en onder luid applaus beeindigde Anton zijn koers dan maar wat eerder.

    Dit jaar was ie er weer bij, maar dan alleen op het VIP terras. Het fietsen liet ie maar aan andere oud-coureurs over.