Internationale Jeugdtour Assen ten einde?????

  • Drents Feest

    Max Bruins heeft zijn taak als voorzitter van de Stichting Ondersteuning Wielersport neergelegd. De 72-jarige drijvende kracht achter de Internationale Jeugdtour Assen is niet tevreden over de uitstraling van het evenement. Hij wil van de Jeugdtour een echt internationaal topevenement maken, maar krijgt hiervoor, volgens eigen zeggen, te weinig steun vanuit een deel van de organisatie, die vreest

    dat de internationalisering te veel gaat eisen van de vrijwilligers. Naast Max Bruins zijn er meerdere vrijwilligers per direct gestopt waaronder (oud) persvoorlichter Egbert Prent.

    Veel frustratie en teleurstelling

    De organisatie van de Internationale Jeugdtour Assen is de afgelopen jaren al menig vrijwilliger kwijtgeraakt die voor vernieuwing was van het ‘grootste jeugdevenement van Europa’ en uit onvrede stopte met hun werkzaamheden. “De organisatie is stug en oubollig en staat niet open voor vernieuwing”, liet een opgestapte vrijwilliger weten aan wielerland.nl. Naast Max Bruins stapte er meerdere bestuursleden ontevreden op. “Jammer dat iets wat we met elkaar hebben opgebouwd tot het grootste in Europa of misschien wel de wereld de laatste jaren langzaam afbrokkelt en nu helemaal kapot dreigt te gaan. Met name op het gebied van PR en communicatie gaat het niet goed. Voor de Jeugdtour natuurlijk wel de ruggengraat.” aldus een andere oud-vrijwilliger. De frustraties bij diverse opgestapte vrijwilligers lopen hoog op. “Er zijn sponsoren opgestapt vanwege de werkwijze van Lineke Kerstholt, de huidige functionaris PR en sponsoring. Ze maakt meer aan het evenement kapot dat het lief is”, aldus een derde teleurgestelde opgestapte vrijwilliger. “Ondanks alle teleurstellingen en frustraties die ik heb, hoop ik wel dat het evenement blijft bestaan. De Jeugdtour Assen heeft bij zoveel renners en oud-renners goede herinneringen en de Jeugdtour heeft aan de bakermat gestaan van menig talent. Ik heb Robert Gesink (Rabobank) hier nog zien winnen. En Barry Markus (Rabobank CT) en Emilia Fahlin (HTC-Columbia Women) en vele vele anderen”

  • ad

    Volgens mij is het al een enorm evenement en gaat Max ondanks alle inzet en goede bedoelingen hier een beetje een beetje over the top.

    Laat het lekker zo blijven (zeker voor de Jeugd) en als hij internationaal echt verder wil met de categorieen vanaf Nwl aan de slag gaan. Voor de Jeugd is het toch mooi zat met verschillende omlopen en een tijdrit op het TT circuit.

  • Muntendam

    Wederom vrouw Kerstholt die een evenement aan het vergallen is.

    Zij heeft een standaard uitspraak “ oooh als ik met die in de bus zit stap ik uut”

    Wordt het niet eens tijd dat zij die bus verlaat, met daarbij de wel goedwillende mensen voor de

    wielersport lekker laten zitten naar de bestemming die zij voor ogen hebben.

    Goed mevrouw Kertsholt ga solliciteren bij de Ronde van Drenthe die heeft u nog niet gehad.

  • ik

    kijk even op de site van de jeugdtour

  • Rudie

    Beetje apart allemaal,

    Groot worden of groot zijn door klein te blijven.

    De keuze is aan de Jeugdtour, overigens ben ik wel blij met de Jeugdtour want ik ben er mijn vrouw tegen gekomen!

  • Sloper

    Welke categorie reed ze, Rudie? :)

  • Rudie

    Haha, ik was mechanieker (ook wel wielesteker genoemd) en zij was ehbo-ster (ook wel verbandtrommel genoemd)

  • merijntje mortirolo

    Verbanddoos, heet dat toch?

  • Ottie

    Go Rudie Go! Groeten aan Christa :D

  • kingtosti

    ik mijn tijd heette het nog vakantiekamp assen later is het de jeugdtour geworden waarmee deze geweldige week een andere lading heeft gekregen met een andere verwachtingspatroon, vooral bij ouders. hahaha, als ik er nu aan terugdenk: parkzicht en het buitenzwembad met de mooie badhokjes…