Vermeltfoort grijpt met zelfgemaakt rugnummer net naast zege in Omloop van het Houtland

  • lodjan

    Coen Vermeltfoort (De Rijke) strandde woensdag op een dichte ereplaats in de Omloop van het Houtland. Een mooi einde aan een dag die met een probleempje begon voor de Nederlander.

    ‘Ik was voor de start mijn beide rugnummers kwijtgeraakt. De sportdirecteur had die dingen nog maar net uitgedeeld of ik was ze al zoek. Op dat moment moet je inventief zijn. Ik nam een alcoholstift en maakte dan maar mijn eigen rugnummer op een blaadje papier. Misschien moet ik dat eens meer doen. Het bracht me blijkbaar geluk’, lachte Vermeltfoort aan de finish in Lichtervelde.

    Vermeltfoort moest in de uitslag alleen Jelle Wallays voor zich dulden. ‘Ik wilde gewoon op de sprint met zes wachten maar toen ging Wallays plots aan. Ik hoopte dat er nog iemand zou reageren zoals Julien Vermote of Tosh Van Der Sande maar beiden hielden de benen stil. De kloof met Wallays was plots te groot. Meteen was het over en out. In de daaropvolgende sprint was ik de beste maar dat was dan wel voor de tweede plaats.’

    Wat brengt 2015 voor de Nederlander? ‘Ik zal wellicht volgend seizoen ook nog bij Team De Rijke terechtkunnen maar ik zou natuurlijk maar wat graag de overstap zetten naar een hoger gecatalogeerde ploeg. Zo zou ik een mooier programma kunnen afwerken. Ik moet het hebben van zwaardere koersen. Met mijn tweede plaats ben ik alvast tevreden. Dit is een soort visitekaartje dat ik afgeef.

    1 WALLAYS Jelle Topsport Vlaanderen - Baloise 4:32:58

    2 SCHORN Daniel Team NetApp – Endura 0:02

    3 VERMELTFOORT Coen Cyclingteam de Rijke 0:03

    4 VAN DER SANDE Tosh Lotto Belisol

    5 VERMOTE Julien Omega Pharma - Quick-Step

    6 TANKINK Bram Belkin-Pro Cycling Team

    7 VAN ASBROECK Tom Topsport Vlaanderen - Baloise 0:37

    8 BAUHAUS Phil Team Stölting

    9 DEBUSSCHERE Jens Lotto Belisol

    10 HAVIK Yoeri Cyclingteam de Rijke

    11 VEELERS Tom Team Giant-Shimano

    12 PLANCKAERT Baptiste Roubaix Lille Métropole

    13 GROENEWEGEN Dylan Cyclingteam de Rijke

  • merijntje in Vlaardingen

    > Vermeltfoort moest in de uitslag alleen Jelle

    > Wallays voor zich dulden.

    In de daaropvolgende sprint was ik de

    > beste maar dat was dan wel voor de tweede

    > plaats.’

    >

    >

    > 1 WALLAYS Jelle Topsport Vlaanderen - Baloise

    > 4:32:58

    > 2 SCHORN Daniel Team NetApp – Endura 0:02

    > 3 VERMELTFOORT Coen Cyclingteam de Rijke 0:0

    ?????????

  • lodjan

    Bron: Nieuwsblad.

    Foutje van de krant.