Nederlandse profs verkennen WK parcours niet!?

  • Amateurs

    Ik kwam dit item tegen van de NOS:

    http://nos.nl/video/702678-dumoulin-werkt-rustig-toe-naar-wegrace.html

    Daarin vertelt de journalist dat de Nederlanders niet op de parcoursverkenning waren (in tegenstelling tot andere landen). Reden, de meesten komen pas vandaag aan. Tja, vanochtend was het parcours speciaal verkeersvrij gemaakt voor de renners om te verkennen voor de wegwedstrijden die vrijdag beginnen. De Belgen hebben in ieder geval wel verkent en komen met een aantal interessante bevindingen (zie de Sporza website) die tijdens de koers van pas kunnen komen. Is het dom om niet te verkennen? Of hebben ze dat in een eerder stadium al gedaan? Komt allemaal wat amateuristisch over zo.

  • DeRosa

    Wie zegt dat ze het parcours niet zijn gaan verkennen…..misschien dat de pers ze niet gezien hebben.

    Als je nu pas het parcours moet gaan verkennen dan ben je echt te laat!

  • william

    DeRosa Schreef:

    ——————————————————-

    > Wie zegt dat ze het parcours niet zijn gaan

    > verkennen…..misschien dat de pers ze niet gezien

    > hebben.

    Die pers meldde toch dat de meesten pas vandaag aankomen. Als je er niet bent kan je ook niet verkennen.

  • Tinuz

    De enige kans voor Nederland zondag is op de verrassing spelen. Normaliter wordt het een sprint van een man of 60-70, verwacht ik.

  • DeRosa

    Volgens mijn info hebben ze vandaag wel al op het parcours gereden en doen ze dat morgen ook. Dat Tom Dumoulin vandaag geen uren lagen op de fiets heeft gezeten lijkt mij niet moeilijk te begrijpen.

  • DeRosa

    Denk ik ook ja….of een verrassende ontsnapping in de laatste zenuwachtige kilometers.

  • Walnoot

    Gek, ik verwacht dan weer dat we met Kwiatkowski, Valverde en Formolo naar de meet gaan, Kwiatkowski 'm pakt, Gilbert 4e wordt na beestenwerk van den Greg, en dat Kristoff op 1.34 14e wordt door de pelotonsprint te winnen.

  • william

    Morgen staat er geen “Road Race training” gepland bij de UCI. Mag je dan wel verkennen?

  • Clavan

    Ze hebben zondag toch nog een rondje of 8 om het parcours te verkennen?:)-D

    Juppie, bockbier seizoen. Ik ga nu voor Texels

  • Massimo

    Ik zie er de zin ook niet van in om een parcours, waar 250km rondjes op gereden wordt, te verkennen. Ze weten allemaal wel hoe een heuvel eruit ziet en welke renners ze in de gaten moeten houden.