Simoni geschorst

  • Wouter

    Saeco schorst Simoni. Maandag zal de Societe TdF beslissen over het wel of niet deelnemen van Saeco aan de Tour. Een mogelijke vervanger zal diezelfde dag bekend worden gemaakt. Saeco is dus niet zo definitief als in het verleden andere ploegen als het het straffen van betrapte renners betreft. Wel verstandig van ze om eerst af te wachten wat de mogelijke schorsing zal zijn. Deze kan (lees ik ook maar op www.gazzetta.it ) variëren van 3 maanden tot 3 jaar. Verplicht afkicken zou misschien verstandiger zijn…

    Doping, Saeco sospende Simoni, congelato stipendio

    Il vincitore del Giro 2001 due volte positivo alla cocaina

    MONTICELLO BRIANZA - La Saeco ha deciso di sospendere Gilberto Simoni, positivo due volte alla cocaina. “Il team Saeco Longoni rende noto di aver disposto la sospensione dall' attività dell' atleta Gilberto Simoni e il congelamento degli emolumenti, in attesa di chiarimenti sostanziali e definitivi sullo sviluppo della vicenda”. E' scritto in una nota della società.(ANSA).

  • Mark

    Dat Saeco uit de Tour geweerd zal worden, daar mogen we nu wel zeker van zijn. Maandag zou ook al meteen de vervanger bekend gemaakt worden. Ik tip op Jean Delatour, die hebben een goeie Midi Libre gereden en 't is een Franse ploeg. Sportief gezien zou Team Coast het ticket echter wel verdienen.

  • Matthijs Thielemans

    Misschien ook Cipollini als die zin heeft.

  • Bou

    Meneer de Wit zou de winnaar van de Giro 2002 moeten vragen, of hij alsjeblieft mee wil doen.

    Hoe je het ook wendt of keert, Paolo Savoldelli is dit seizoen tot nu toe gewoon de succesvolste ronde-renner. Laten we eerlijk zijn: de Midi Libre is natuurlijk gewoon een kermiskoers in vergelijking met de giro.

    Coast? Nee. Hebben nog weinig laten zien (op Zulle in RvR na).

  • Mark

    Cipollini heeft geen zin, dus geen Acqua & Sapone…

  • Mark

    Vandaag wint Laurent Lefèvre, uit de Delatour ploeg, Dwars door Morbihan. Helpt hen weer iets dichter bij een ticket.

    Midi Libre een kermiskoers? Dat is ook weer sterk overdreven. Al eens de namen bekeken die daar voorin het klassement mee speelden?

    De kans dat we van Savoldelli na de Giro nog veel zullen zien, lijkt me heel klein. Die heeft in het verleden nog maar heel zelden in de tweede seizoenshelft nog iets gepresteerd.

  • Kobe

    Volgens mij wil jij de prestaties van Coast gewoon niet zien.

    Wat dacht je van mannen als Zulle, Casero, Plaza, Garmendia, Beltran, Guidi, Wilhelms, Hoj, Michaelsen en Aebersold. Daar zullen veel teams jaloers op zijn om zulke mannen te kunnen op stellen. Coast staat momenteel in de top 10 van de TT1 en dan te bedenken dat de spaanse tak zich vooral richt op de Vuelta hun vormpiek dus later in seizoen plaatsen.

  • Wouter

    De Spaanse tak (lees Escartin) heeft zich ook al in deze Giro laten zien. En mede door het sterke rijden van Zülle vind ik dat maar 1 ploeg recht heeft op de mogelijke extra Tourplek en dat is Coast

  • Bou

    Kobe schreef:

    >

    > Volgens mij wil jij de prestaties van Coast gewoon niet zien.

    > Wat dacht je van mannen als Zulle, Casero, Plaza, Garmendia,

    > Beltran, Guidi, Wilhelms, Hoj, Michaelsen en Aebersold. Daar

    > zullen veel teams jaloers op zijn om zulke mannen te kunnen

    > op stellen. Coast staat momenteel in de top 10 van de TT1 en

    > dan te bedenken dat de spaanse tak zich vooral richt op de

    > Vuelta hun vormpiek dus later in seizoen plaatsen.

    Guidi doet leuk mee maar heeft in Giro niks gewonnen.

    Zulle heeft goed gepresteerd in RvR maar niet gewonnen. Hij had gewoon mee moeten doen in de Giro, want volgens mij had hij hoge ogen gegooid. Maar dat heeft hij niet gedaan.

    Beltran staat in het Giro-klassement op een straatlengte achterstand (vandaag bv op ongeveer 10 minuten ge-eindigd)

    Mark: de Midi Libre is een kleine ronde van een paar dagen met volgens mij welgeteld 1 bergrit. Dat is niet te vergelijken met een loodzware giro met twee lange tijdritten, en een handvol zware bergritten.

    Wie de giro wint, laat zien dat hij drie weken lang geconcentreerd kan blijven en drie weken lang goed voorin eindigt in de zware ritten.

    De Midi-Libre kun je winnen als je een keer een goeie dag hebt (vorig jaar Iban Mayo).

  • Bou

    Wouter schreef:

    >

    > De Spaanse tak (lees Escartin) heeft zich ook al in deze Giro

    > laten zien. En mede door het sterke rijden van Zülle vind ik

    > dat maar 1 ploeg recht heeft op de mogelijke extra Tourplek

    > en dat is Coast

    Voor de giro had ik een andere mening over deze zaak, maar ik vind dat een “mee-rijdende Escartin” geen grote prestatie levert.

    Het presteren van Escartin in deze giro is niet te vergelijken met het presteren van Savoldelli.

    Sterker nog: het presteren van de hele coast-ploeg in deze giro is niet te vergelijken met het presteren van Savoldelli.

    Daar kan geen midi-libre of RvR tegenop. Punt.