Rabo kan vooralsnog niet overtuigen in Duitsland

  • Wouter

    De Raboploeg in Duitsland heeft nog geen potten en ook geen potjes kunnen breken. De ploeg bestaande uit de broertjes Zberg, Kroon, Pronk, Boerman, de jonkies Traksel en Mutsaars en veldrijder Groenendaal heeft zich niet in het koersverloop kunnen mengen. Laat ik wel voorop stellen dat het natuurlijk niet altijd “feest” moet/kan zijn.

    Toch valt de ploeg mij deze 3 dagen tegen. Allereerst kon geen enkele Rabo zich plaatsten in de sprintetappes met Zabel 2x. Beste stek was voor Pronk, 13e. In dit soort nagenoeg vlakke etappes werden Groenendaal, Traksel en Boerman al op grote achterstand gereden. Van de broers Zbergs had ik in die etappes zeker meer verwacht. Zeker Markus had zich wel mogen proberen te plaatsen in die sprintjes. Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze zich proberen te tonen omdat ze, getergd als ze zijn, niet geselecteerd zijn voor de Tour. Wel moet ik natuurlijk aantekenen dat Beat een excuus heeft: hij komt terug van een blessure.

    Als dit jaar, zowieso minder dan vorig jaar, de kopmannen geblesseerd zijn of tegenvallen dan had ik verwacht dat, bijvoorbeeld in deze ronde, dat de “jonkies” zich willen/zouden tonen. Dat is er dit jaar maar ten dele uitgekomen. Ik zie Rabo graag weer in die aanvallende rol van enkele jaren geleden. Neem nu bijvoorbeeld die, saaie, 1e etappe, Salonson kiest de aanval vroeg in de wedstrijd en rijdt de hele dag op kop. Kleine kans dat je het red maar wie niet waagt…toch? Ik zie toch wat te weinig Rabo's die voor zo'n onderneming kiezen. Naar mijn idee wordt je dar toch een betere renner van.

    Vandaag was dan de 3e rit. Voor Duitse begrippen een heuse bergrit. Daar konden wederom de Rabo's geheel niet mee. Beste wordt dan Markus Zberg nog redelijk 28e op 2 minuten. Maar de rest valt toch wel tegen. Traksel moet zelfs opgeven. Pronk is dan nog een van de betere Rabo's hij wordt op “slechts” 15 minuten gereden. De rest van de ploeg is op meer dan 20 minuten gereden. In het ploegenklassement staat Rabo 16e van de 19e nog achter de “internationale topteams” Cologne en Nürnberger. Dat is toch wel erg bedroevend. Ik zie niet zo snel een verklaring voor het wel erg matige rijden van renners als bijv. Kroon, Pronk en Boerman. Jullie wel? Of zitten er geen progressie mogelijkheden meer in deze renners?

  • De paling

    Nwt als in de giro rijden ze naamloos rond.

  • goesen

    Vooral Kroon valt vandaag erg tegen gezien de uitslag. Op zijn site las ik dat hij zich zo sterk als een beer voelde. Misschien heeft hij pech gehad vandaag? Moeilijk over te oordelen. De beelden op tv zijn ook niet van dien aard dat je een goed wedstrijdbeeld hebt. Knaven zit echter ook in die groep op 25 min. Valt die dan niet tegen????? O nee, op dit forum wordt alleen over Rabo gesproken, dat was ik even vergeten!

    Gisteren heb ik Pronk zien sprinten en dat vond ik echt wel goed voor een niet-sprinter. Hij probeerde het tenminste.Vond ik in Romandie ook 1 van de betere renners van de Rabo, het geluk ontbreekt hem. (Dwars door Vlaanderen, scheldeprijs)

    Boerman heeft misschien Luxemburg nog in de benen zitten. Hij heeft samen met Pronk ook daar gereden. De rest is vers. Tja, de Zbergen zullen in Zwitserland wel weer hard rijden. Hoe zit het eigenlijk met hun contract loop dat af dit seizoen?

  • Fenso

    Waar is de Rabo-ploeg die altijd zo aanvallend reed…..

  • goesen

    Met telekom en Zabel in de ronde van Duitsland (waarvan sommige etappes op het lijf zijn geschreven van Zabel) valt dat soms niet mee. De beste stuurlui staan aan wal is toch een bekend Ned. gezegde….

  • Marco

    Jaha, er zijn nog meer ploegen dan Rabobank.

    Als team Coast-symphatisant vind ik het wel mooi om te zien de Spanjaard Garmendia de lastige etappe in Duitsland wint.

    Voor een Duitse ploeg zijn enkele wedstrijden vanwege de publiciteit van groot belang, zoals de ronde van Frankrijk en de ronde van Duitsland.

    Aan de Tour mag Coast zoals bekend niet meedoen van Jean Marie Le Pen, pardon Leblanc.

    In de Ronde van Duitsland en andere Duitse koersen moeten ze altijd opboksen tegen het dominante Telekom. Vandaag heeft Telekom alleen Bolts in het eerste peleton, tegenover meerdere renners van Coast.

    Dit soort zaken zijn van zeer groot belang om een sponsor als Coast voor de wielersport te behouden.

    Al heeft Garmendia de eindzege nog niet binnen, want op de tweede plaats staat een Spanjaard die ook een stukje kan tijdrijden …

  • Kobe

    Wel mooi dat de Duitsers toch wel wielerkennis hebben, want wie was vantevoren hun grote favoriet?? Inderdaad Garmendia, of zouden er toch weer euro's in het spel zijn…

  • goesen

    In de Vredeskoers werd de koers ook door een ploeg gedomineerd……

  • Christian

    ga toch voetballen met je EURO's

  • De paling

    Misschien moeten ze dan eens een renner contracteren die dit soort ritten wel aan kan?