Wielinga 32e in het Baskenland

  • Wouter

    De ene week is de andere niet. Reed hij vorige week in Luxemburg nog samen met de bezemwagen op. Nu weet hij zich in een select peloton van 70 renners te handhaven in die lastige rittenkoers. Vorm blijft ongrijpbaar…

  • Wouter

    Dat kan ook gezegd worden van vele door ons bij vss getipte “kandidaat winnaars”:

    Garate, Möller, Freire, Flores, Teteriuk, Laiseka en Pereiro komen op grote achterstand binnen.

  • Merijn

    Garate lijkt me nog niet hersteld…..

  • Marco

    Echt raar, want in Luxemburg kwam hij zelfs een keer als allerlaatste binnen!

    Ik wacht ook op de reactie van Leon die pas nog een theorietje over Wielinga had …

  • Kobe

    Ik zal alvast de Mart Smeets theorie noemen: “Al die profrenners zit tjokvol met van alles wat wij in geen elke test nog kunnen aantonen, wat er in de spuit zit is belangrijker dan de fiets waar ze op rijden. Maar het belangrijkste is hoe het zit in het hoofd van de renner, als hij denkt dat ie hard kan fietsen, dan kan ie dat”.

    Dus Remmert dacht vandaag “ik kan hard fietsen, maar niet het hardst van iedereen”.

  • dingflofbips

    We zullen het erop houden dat die Baskische bergjes Remmert beter liggen dan die Letzebergse draai- en keer-heuveltjes. Al lijkt die verklaring van Kobe mij ook plausibel…

  • Gerd

    Dit forum heeft toch wel iets met (de voor mij obsure) Wielinga…Is hij een streekgenoot van enkele habituees (Kobe???), is hij een uitzonderlijk groot talent???

    Wat spreekt jullie toch zo aan in deze renner (ik bedoel dit niet geringschattend voor Wielinga, ik ben enkel nieuwsgierig…).

  • Wouter

    Ik heb hem alleen maar genoemd omdat hij de enige landgenoot is die meerijd in de Euskal Bizikleta.

  • Kenner

    Wielinga is de enige Nederlandse renner die het aandurft om in Italië als wielrenner zijn heil te zoeken.

    De overige vaderlandse zogenaamde talenten zeuren wel dat ze nooit een kans krijgen om een profcontract af te dwingen, maar Wielinga zeurt niet, hij “doet” gewoon.

    Hopelijk komt hij er nu een beetje door en laat hij zien dat hij uit het goede hout gesneden is.

    Mvrgr,

    Kenner (soms ook van renners die niet zo in de belangstelling staan)

  • Leon

    Need I say more: Remmert komt vandaag binnen in een elitegroep met oa Rumsas, Etxebarria, Mayo, Serrano, Azevedo, Blanco, Piepoli en Atienza. Volgens mij was Luxemburg inderdaad te vlak voor hem. (Die theorie van mij wil ik zelf niet geloven hoor)

    1º 154 OUTSCHAKOV, Serguei UKR CCC 4:31:08

    2º 38 ZARRABEITIA, Mikel ESP ONE d.b.

    3º 148 POSPYEYEV, Kyryl UKR ACQ a 4

    4º 44 GOMEZ GOZALO, José Javier ESP KEL a 9

    5º 1 ELMINGER, Martin SUI PHO a 15

    6º 142 GENTILI, Massimiliano ITA ACQ a 15

    7º 56 RUMSAS, Raimondas LTU LAM a 15

    8º 61 ETXEBARRIA, David ESP EUS a 15

    9º 168 WIELINGA, Remmert NED NAR a 15

    10º 37 SERRANO, Marcos ESP ONE a 15

    11º 67 MAYO. Iban ESP EUS a 15

    12º 84 FERNANDEZ, Bingen ESP COF a 15

    13º 127 VALDES, Ricardo ESP JAZ a 15

    14º 32 AZEVEDO, José POR ONE a 15

    15º 97 VAZQUEZ, David ESP REL a 15

    16º 23 BLANCO, Santiago ESP BAN a 15

    17º 133 FRITSCH, Nicolas FRA FDJ a 15

    18º 82 ATIENZA, Daniel ESP COF a 15

    19º 147 LOBATO ELVIRA, Rubén ESP ACQ a 15

    20º 21 PIEPOLI, Leonardo ITA BAN a 15