Dranghek bewaker is ROB PETERS

  • John

    Nu voor iedereen. Die jongen is een frustie. Voor alle duidelijkheid. Hij is ooit door Ton uit de ploeg gegooid omdat hij dik en fatsig werd en nog geen pakje boter meer voorbij fietste. En zo ongeveer 10 jaar geleden is gestopt. Z'n vader is een nog grotere gek. Schreeuwen en alles tegelijk als zoontje weer klote reed. Nou frustie nu jij weer

  • Rob Peters

    Dag John,

    Ik begrijp niet helemaal waarom je dit berichtje zo schrijft en wat ik jou ermee misdaan heb, maar oke ieder zijn mening mag geuit worden ook de jouwe!

    Daarnaast heb ik slechts gezegd dat het me niets verbaasd dat Bjorn betrapt is omdat ik wat nare ervaringen heb met ton welling.

    De reden waarom ik gestopt ben is trouwens maar bij een paar mensen bekend.

    Groeten,

    Rob

    Ik schreef eerder,

    John Jongen,

    Jij weet ook wel dat er in geruime mate preparaten werden verstrekt die zonder omkijken of je deze wel nodig had werden toegediend, hij is tactisch en trainings-tactisch gezien misschien wel de beste die er is, maar als je voor jonge jongens van 18 jaar de drempel naar doping op een dergelijke manier verlaagt verbaast het me niets dat een jongen als bjorn daarmee geconfronteerd wordt. Daarnaast ben ik zeker niet gefrusteerd daar ik een zeer gelukkig leven leidt. Maar ik vind dat mensen als ton welling aan de voedingsbodem van talent staan en gezien de dopingproblematiek is dit moreel zeer onverantwoord, daar komt nog bij dat een instantie als de GGD in Nijmegen in hun eigen gebouw vitaminespuiten aan renners toe heeft gedient (zonder enig onderzoek te plegen, denk eraan dat overmatig vitamine B gebruik schadelijk kan zijn). Vervolgens heb ik dit eem keer gewiegerd omdat ik perse niets daarvan wou weten, ik ben vervolgens onder drukl gezet om dit wel te doen omdat ik toevallig niet helemaal in vorm was, weigeren was taboe. Daarnaast heb ik een keer in Luxemburg gereden en daar lag 's-morgens een of andere pil op ons ontbijt bord, zonder enige kennismaking waar het hier om ging, zo ga je niet met renners om. En als Ton Welling bij mij op de stoep komt te staan zal ik hem het een en ander verder uitleggen. De reden waarom ik dit hier opengooi is dat er in de wielrenwereld een absoluut taboe heerst op het gebruik van preparaten.

    Laten we de discussie open houden, en John denk eraan niets negatiefs ten opzichte van jou, toen je uit de ploeg werd gezet (wel of niet terecht) heb je wel lef getoont, dat vindt ik knap.

    Rob

  • Pistier

    Eerst was het toch Harold? Sukkelaar! Ik ken Ton honderd keer beter dan jij dus hou je vervelende smoel. Welling is een aimabele man zonder enig kwaad in de zin.

    Pistier, die een beetje boos wordt

  • Leon

    Rob, jouw aantijgingen jegens Welling lijken mij vrij grof om hier zo lukraak neer te planten. Ook nogal unfair tegenover alle betrokkenen. Dit forum is minder besloten dan jij waarschijnlijk vermoedt, dus we zullen binnenkort in De T. (of een andere medium) wel weer allerlei verdere insinuaties tegenkomen…

    Jouw voorbeelden dateren bovendien van een redelijk aantal jaren geleden, zodat je op basis daarvan niet kunt oordelen over de huidige situatie bij Axa. Daarnaast geef je voorbeelden over het gebruik van vitamines. Bij mijn weten staan die niet op een dopinglijst, en het lijkt mij prima dat de GGD deze toedient, in plaats van een renner zelf. En “één of andere pil” op je ontbijtbord is ook nog lang geen doping. Alleen de “voorlichting” zou inderdaad wat beter kunnen.

    Jij noemt het verstrekken van vitaminepreparaten “het verlagen van de drempel naar doping”. Het lijkt mij eerder een vorm van professionalisering van de begeleiding, zoals die nu eenmaal nodig is in topsport, en dat kan zeker ook op een LEGALE manier.

    Mvg, Leon Beerendonk

  • Antoine

    Beste John, Leon en Pistier,

    Ik alle berichten berichten hieronder gelezen over jullie kritiek op Rob Peters. Ik vind dat jullie typerend zijn voor dat gedeelte van de wielersport dat vindt dat er niet uit de schoolgeklapt mag worden. Het type van wel doen maar wel alles ontkennen. En owee als iemand voor zijn mening uitkomt, dan moeten we hem de grond inboren. Pillen verstrekken bij het ontbijt, doping of geen doping, zonder bijsluiter is niet correct!!. Daar kan geen misverstand over bestaan, het hoort niet. Als iemand een pil wil slikken doet hij dat uit vrije wil en niet onder druk. Welke ploegleider dat ook aan z'n renners oplegt zouden ze meteen de laan uit moeten schoppen. Het zelfde geld voor vitaminespuiten. Een ploegleider is een ploegleider en geen arts.

    Voor dat jullie iemand de grond in boren die uit de schoolklapt ga dan eens de waarheid achterhalen bij diverse oud-renners. De wielersport is gewoon verziekt en de Giro toont dat gewoon aan. En het jammere is dat topsport bedrijven alleen nog maar kan met de goede medische begeleiding. En dat deze zich op de grens van het toelaatbare bevindt is jammer.

    De ene helft van de medici ontwikkelt voor veel geld nieuwe doping preparaten. En de andere helf van de medici moet (ook voor geld) methodes ontwikkelen om deze preparaten op te sporen. Het is gewoon een vicieuze cirkel.

    Rob zal dit wel begrijpen en de rest hopelijk ook.

    Dit alles wat ik er over kwijt wil want anders val ik in herhaling.

  • SUPERGROVER

    Hoi allemaal,

    Vanaf NU gaan we met deze discussie KAPPEN,heeft helemaal geen zin,als we niet uitkijken word het een welles-nietes discusietje………..,

    Waar gaat het nu eigenlijk om,er is iemand positief,in ieder contrakt staat je daarop ontslagen word schuld/onschuld doet daarover niet meer terzake.

    Ook naar ik verneem zijn er altijd weer een paar ``oud-renners```nou ja renners, die denken weer alles op te moeten rakelen,allemaal mooi gesproken,mare frustratie druipt eraf…………………..

    Dus vanaf dit mailtje,HEREN doe ff volwassen laat je niet uit de tent lokken door wie of wat dan ook,voor je het weet zit,enne dat is in deze discusie het enige verstandige wat ik gehoord heb,er een of andere journalist tussen,(een aankomend,of in ieder geval iemand die daar zijn uiterste best voor doet…..zit er al bij) en dan zijn de rapen gaar.

    Einde bericht,

    Met sportieve groet,

    SUPERGROVER(die van alles op de hoogte is)