nek pijn

  • herman

    ik heb last van extreme pijn op het botje in de nek, na ongeveer 5 km wordt ie wrm en blijft daarna maar steken tot ik moet stoppen met fietesen..

    wie kan mij helpen???

  • Kobe

    Zou kunnen dat je stuur te laag zit, zodoende staat er veel spanning op je nek, wat kan lijden tot pijn, maar ik weet niet wat je verstaat onder extreme pijn.

  • Rutger

    kan zijn dat je een beenlengteverschil hebt. laat dit controleren door een (sport)arts. met een beenlengteverschil krijg je vaak rugklachten en/of nekklachten. het voelt met name gespannen aan….

    heb je daadwerkelijk een beenlengteverschil, kun je de volgende dingen doen:

    - veel rekken om “statisch” je te korte been soepel te houden en enigszins te verlengen….

    - het plaatje onder je wielerschoen van je te korte been verhogen naar gelang het verschil….

    - een extra zooltje in je schoen van je te korte been gebruiken….

    succes!

    rutger van stappershoef

  • Matthijs

    Ik zou toch echt naar de dokter gaan??? Als je een keer gevallen bent op je nek dan kun je, als je er niets aan laat doen, nog heel lang last gaan krijgen.

  • Bou

    Als het een fiets-afstelling probleem is, kan misschien Knoops sportgeneeskunde je helpen (Knoops zit in Mierlo), of Henk Baars in Diessen schijnt daar ook wel wat over te kunnen zeggen.

    Maar ik zou er zekers eens mee in de wachtkamer van je plaatselijke huisarts gaan zitten.

  • Rob Peters

    Advies,

    Ga naar de huisarts en probeer een verwijzing te krijgen naar een manueel therapeut, dit wordt door bijna alle ziekenfondsen vergoed en is zeer effectief tegen dit soort klachten, vergeet vooral ook niet je zit op de fiets nog een keer extra te checken.

    Groeten en succes,

    Rob

  • Resurrect

    Teveel Masturberen veroorzaakt Nekpijn.

  • egbert

    herman,

    probeer voor je de koers begint met rekoefeningen en daar bedoel ik mee

    rechterarm naar achter brengen richting linker oor en dan je vlakke hand op je schouderblad leggen en dit doe je dan voor beide kanten , het is volgens mij

    zo dat je last heb van aanhechtings problemen van je spiergroepen , ik zelf heb

    hier geregeld ook last van , belangrijk het oprekken van je schouder spieren

    dit zal waaarschijnelijk wel helpen en anders ga een snaar een goede masseur

    en leg daar je probleem voor.

    eggbert

  • RemZ

    vraag een nektransplantatie aan…