homoseksualiteit onder wielrenners

• Anton Geerlings

Dames en heren,

In het kader van een studieopdracht voor mijn opleiding aan de VU ben ik bezig met een onderzoek naar de vraag of homoseksualiteit onder sporters minder vaak voorkomt dan onder niet-sporters. Ik heb de indruk dat dat zo is.

Graag zou ik hierin ook ervaringen betrekken van wielrenners of wielerkenners. Denkt u ook dat homoseksualiteit in uw sport minder vaak voorkomt dan in de normale maatschappij?

Ik wil u alvast hartelijk bedanken voor uw medewerking.

Anton Geerlings

• snap ik

Beste meneer geerlings,

iedereen weet toch dat dat zo is, daar hoef je niet voor op de VU voor te zitten omdat te snappen. Volgens mij ben je zelf een homo en probeer je zo een beetje contact te maken. VIESPEUK

• Albert

Alleen echte mannen gaan wielrennen denk ik ;-)

• Oege Hiddema

Echte mannen hebben “ballen” :-)

• Zwarte Parel (Ster)

Vanavond op de parkeerplaats “zonestreek” op de A-50 afspreken meneer Geerlings? Ik zal mijn kinky wieleroutfitje met open kruis aantrekken.

Zo rond de klok van 21.00 graag.

• OntKenner

Twee redenen voor het minder voorkomen van homosexualiteit in een sport als wielrennen:

-de homo-onvriendelijke omgeving. In het taalgebruik van wielrenners wordt absoluut geen rekening gehouden met eventuele gevoeligheden aangaande sexuele geaardheid.

-het niet kunnen uiting geven aan homosexuele gedragingen. Sensuele bewegingen kun je beter bij kunstrijden op de schaats maken dan op de fiets.

Enkele positieve zaken voor homo's zijn wel de gladgeschoren en gemasseerde benen van renners. Het vak van masseur en de hobby van groupie zijn dus wel aantrekkelijk te noemen.

Ook langs de koers kan het vaak genieten zijn, tijdens sanitaire stops bijvoorbeeld. Hoewel er wel een boete staat op het urineren waar toeschouwers staan. Tip voor geinteresseerde homo's: ga ergens staan waar geen renner verwacht, bij voorkeur in het bos.

In dit kader is het ook aan te bevelen een cursus dopingcontroleur te gaan volgen, aangezien het deze controleurs toegestaan is tijdens het urineren het geslachtsdeel van de renner te bekijken.

Nadeel is de afwezigheid van Ronde-Misters bij de huldiging…

Al bij al komt het er dus op neer dat een passieve rol voor homosexuelen in de wielersport aantrekkelijker lijkt dan een actief-fietsende rol.

• Camiel

Dus alleen de wielerfans zijn homo's?

;-)

• Pino

“Dus alleen de wielerfans zijn homo's?”

Waarschijnlijk,

en Pino mag dames met kloten wel (die bijv naar Italie gaan)

• bijdehandje

huh??

>>Denkt u ook dat homoseksualiteit in uw sport minder vaak voorkomt dan in de normale maatschappij?

Is wielrennen dan geen onderdeel van de “normale maatschapij”?

• wartoli!

vergeet het kaalgeschoren-ballen gehalte niet!