Dimitri de Fauw kapot gemaakt door wielerwereld (QuickStep)

  • Denis

    AMSTERDAM - Dimitri de Fauw is kapotgemaakt door de wielerwereld omdat hij uit de school was geklapt over dopinggebruik. Dat is volgens oud-judocoach en politicus Jean-Marie Dedecker de reden van de zelfmoord van De Fauw vorige week.

    Dat stelt Dedecker tegen het tv-station Actua-TV.

    Ook zou De Fauw niet mee hebben willen doen aan de dopingpraktijken van zijn voormalige ploeg QuickStep.

    Volgens Dedecker had de wielrenner de dood van de Spaanse baanrenner Isaac Galvez, die in 2006 na een botsing met de Belg op de wielerbaan van Gent ongelukkig ten val kwam, een plaats gegeven.

    Depressies

    “Dat was een bedrijfsongeval waar hij van onder de indruk was, maar hij kon er mee leven.” Depressies na de ongelukkige dood van Galvez worden veel genoemd als reden voor De Fauw om zich het leven te ontnemen.

    Dedecker verhaalt over een gesprek dat hij in januari 2007 had met de toen voor QuickStep koersende De Fauw en een journalist van de krant Het Laatste Nieuws. Daarin deed De Fauw een boekje open over het gebruik van IGF en epo. IGF helpt sporters vet in energie om te zetten en spiergroei te versnellen.

    Drugsgebruik

    Ook maakte De Fauw melding van misstanden op een trainingskamp in Benidorm waar twee renners van de Belgische ploeg moesten afkicken en de Nederlander Bram Tankink zo stoned was dat hij met een brandblusser door het hotel danste.

    Op feestjes bij Tom Boonen zouden renners als Kevin de Weert, Kevin Hulsmans en Wilfried Cretskens zich te buiten zijn gegaan aan cocaïne en xtc.

    Na de ontboezemingen, waarvan vermoed werd dat hij de bron was, werd De Fauw persona non grata in de wielerwerld. “Hij kon bij geen enkele ploeg meer aan de slag. ”'Verklikkers moeten we niet', zeiden ploegleiders tegen hem“, verhaalt Dedecker, die zegt het gesprek met De Fauw op band te hebben. ”Hij werd uitgespuwd, terwijl hij toch een enorm talent was."

    De journalist die bij het gesprek aanwezig was werd door QuickStep-ploegbaas Patrick Lefevere aangeklaagd voor laster en eerroof en werd veroordeeld tot een hoge boete. Volgens Dedecker kon de man zich niet verdedigen. “Dimitri had zijn verhaal anoniem gedaan en dus kon die journalist zich niet verdedigen. Bronbescherming is een mes met twee kanten.”

  • Denis

    Bron:http://www.nu.nl/sport/2119751/wielerwereld-maakte-fauw-kapot.html

  • jamess

    hahah Tankink stoned dansend op tafel. Dat wil ik wel ns zien. Maar goed is oud nieuws toch. Al die cocaine verhalen bij QS zijn allang bekend.

  • Sub Culture

    Tja het is De Decker er alleen maar om te doen Lefevre in diskrediet te brengen, niet meer niet minder.

    Dat hij mentaal zwakkere jongens als pasmunt gebruikt in zijn bedenkelijke methodes is veelzeggend.

  • rouwtijd

    Na eerdere meldingen van over gebruik bij quick step van epo xtc en vooral Coke!!! vervolgens dode renners die spraken over georganiseerd gebruik binnen quick-step.

    Tom Boonen het volgende slachtoffer van Patrick?

  • PePe

    Die man komt nu met zijn ontboezemingen als er slachtoffers zijn gevallen, zonder het slachtoffer op een of andere manier in bescherming te nemen en te helpen, dit vind ik net zo kwalijk als de rol van Lefevere in deze!

  • fransv

    JM DeDecker is al jarenlang mondig als het gaat om dopinggebruik binnen Belgische ploegen of bij Belgische sporters. Hij heeft al veel vaker zaken aangekaart. Niet enkel als er slachtoffers vallen. Probleem is altijd dat hij met anonieme bronnen te maken heeft en dus nooit hard kan maken wat hij zegt. Hierdoor is de beste man direct kansloos in elke discussie. Zie de reacties hier.

    Als ik dit lees over De Fauw dan geloof ik dat direct.

    Maar goed, er komt een dag dat ook Lefevre zich moet verantwoorden… al is het maar tegenover zichzelf….

  • malheur

    Ik dacht eerst: “Hoe rot moet een politicus in z'n knar zijn om zich hiermee te bemoeien”

    Vervolgens herinnerde ik me wie DeDecker is, zo'n beetje een Belgische variant op een

    kruising tussen Geert Wilders en Marco Pastor. Zeer welbespraakt maar qua inhoud

    bijzonder tenditieus en sensatiebelust.

    Het beste wat Lefevere, Boonen, Tankink en consorten kunnen doen is de aantijgingen

    weglachen in plaats van aanklachten neer te leggen betreffende smaad of iets dergelijks.

    Ongeacht of het waar is of niet.

    Bovendien gaat DeDecker voorbij aan de mogelijkheid dat het vooral De Fauw zélf zou

    kunnen zijn geweest die aan de drugs, doping, medicijnen, weet ik veel wat zat. En dat

    het hele circus inclusief dansende, stonede Tankink uit een hoge benevelde hoed kwam.

    Met deze uitspraken brengt hij De Fauw evenzeer in diskrediet als dat hij hem schoon lult.

    Zeker zó vroeg na het jammerlijke overlijden een onbegrijpelijke actie!

  • dokter zumo

    IGF-gevaarlijk spul..

    Wat is IGF-1?

    IGF-1 is een zogenaamd ‘peptide hormoon’, net zoals HCG, groeihormoon en insuline. Peptide hormonen zijn hormonen, die zijn opgebouwd uit eiwitten. Peptide hormonen zijn alleen werkzaam als ze geïnjecteerd worden, omdat in het spijsverteringssysteem eiwitten worden opgesplitst in hun bestanddelen - de aminozuren - en dus waardeloos worden.

    IGF-1 is het hormoon dat verantwoordelijk is voor alle effecten, die vroeger aan GH werden toegeschreven. GH blijkt namelijk in het lichaam niet zoveel te doen - GH zorgt er alleen voor dat er meer IGF-1 wordt afgegeven.

    Bijwerkingen van IGF-1

    De bijwerkingen van IGF-1 lopen uiteen, en hangen af van de dosering en de individuele gevoeligheid. Ze lijken sterk op de bijwerkingen van GH. Net zoals dat bij steroïden het geval is zorgt IGF-1 voor haaruitval. Het na het beëindigen van het gebruik weer terugkerende haar is meestal stugger dan de oorspronkelijke haargroei. Schadelijker dan deze onschuldige bijwerking is echter dat het gebruik van IGF-1 leidt tot het vasthouden van grote hoeveelheden vocht. Met name in de hersenen vindt er vochtophoping plaats, waardoor gebruikers meestal rondlopen met chronische hoofdpijn.

    Ronduit gevaarlijk is de ‘hypoglycaemie’, die kan optreden als bijwerking van het gebruik van IGF-1. Er is sprake van hypoglycaemie, als de bloedsuikerspiegel te laag is om het lichaam - en vooral de hersenen - nog te laten functioneren. Als er niet tijdig wordt ingegrepen, houden de hersenen op te functioneren, en kan er een ‘suikercoma’ optreden. Bij experimenten op mensen die aan Amyotrofe Lateraal Sclerose (ALS) lijden, bleek hypoglycaemie bij 8% voor te komen. Die hypoglycaemie wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de eigenschap van IGF-1 om voedingsstoffen in het bloed de weefsels in te jagen - in een zo hoog tempo dat het bloed als het ware leegraakt. Wat dat betreft lijkt de werking van IGF-1 sterk op die van insuline. Het IGF-1 molecuul lijkt niet alleen op dat van insuline, maar ‘past’ als het ware ook op de receptoren waarop ook insuline ‘past’.

    Medische toepassing van IGF-1

    Nu het onderzoek naar de anabole werking van IGF-1 op een dood spoor lijkt te zijn geraakt, concentreert het onderzoek zich op twee terreinen: Op dat van de behandeling van groeistoornissen bij ‘dwergen’, en op de behandeling van ziekten waarbij het zenuwstelsel geleidelijk degradeert. Daarbij moet je bijvoorbeeld denken aan verschillende vormen van sclerose zoals ALS, of aan het ‘post polio syndroom’. Bij dat soort ziekten verzwakken de spieren. Als een spier niet langer via het zenuwstelsel met de hersenen verbonden is sterft hij langzaam af. Door IGF-1 toe te dienen, probeert men dit proces om te keren. Doorbraken op deze terreinen zijn helaas nog niet geboekt.

  • MWF

    Toen een anonieme insider mij twee jaar geleden vertelde dat Rasmussen , evenals Menchov , Freire , Boogerd en Thomas Dekker op verzoek van de Rabo-ploegleiding opzettelijk de “whereabouts” verkeerd invulde om “ongestoord” de Tour te kunnen voorbereiden is dat leuk om te weten maar verder kan je er niet veel mee.

    En aangezien ik geen politieke carrière beoog en geen succesvol ex-bondscoach judo ben doe ik er niet veel meer mee dan glimlachen als er dingen gebeuren die dit alles op zijn plek doen vallen.