Werken bij een wielerploeg

  • Pino

    De laatste tijd zijn er vele zaken in mijn leven veranderd, waardoor ik ben gaan denken over mijn huidige werk en wat ik nog in mijn leven wil doen.

    Al vele jaren ben ik al gecharmeerd van het werk dat de mechaniekers bij een ploeg verrichten. Gewoon van 7:00 tot 23:00 uur werken om een bijdrage te kunnen leveren aan de prestaties van de renners op de weg.

    Kan iemand mij een inzicht geven hoe men bij een wielerploeg binnen kan komen en misschien weet men wel iemand. Ik wil gewoon graag het avontuur aangaan, ik heb hier in nl geen verplichtingen dus 250 dagen per jaar van huis weg zijn geen probleem. Tenminste in het geval hoe ik er nu in sta.

    Alvast bedankt

  • Ali Pedali

    De amateurs van de Bergklimmers Stein zoeken nog een ploegleider + mecanieker. Ik zou zeggen, stuur ze even een mailtje!

  • Kees

    Onderaan beginnen, bijvoorbeeld bij een Elite clubploeg. Doormiddel van veel contacten opdoen tijdens de wedstrijden kan je steeds een stapje hoger, al zal het werken bij een Pro-Tour team maar voor weinigen zijn weg gelegd. De vraag is of je dat nog wel wilt na een paar jaartjes bij de Elite wedstrijden te hebben gedaan.

  • Mully

    Het is een beroep met veel stress denk ik, wel leuk voor even maar of je dat langdurig zou moeten doen…

  • pimpelpaars

    werkloos geworden?

    of een midlife crisis?

  • Pino

    Dankjewel voor de antwoorden die jullie mij hebben gegeven. Begrijp dus dat je er echt in moet groeien in het wereldje.

    Maar ik heb zeker geen midlifecrisis (heb de leeftijd daar nog niet voor (hoop ik)) en heb net een nieuwe baan. Maar in de prive sfeer is e.e.a. veranderd.

    Dus als iemand nog tips adressen heeft, graag…

  • Knecht

    Van 7:00 tot 23:00?? ga er maar vanuit dat daar nog een paar uurtjes bij komen. Als je klaar bent met de fietsen mag je de autos gaan wassen ;)

  • ton duk

    beste Lucas

    ik zoek nog een mecanicien bij mijn virtuele wielerploeg !!!

    gr Ton DUK

  • Rudy T.

    Wat kun je? Als mekanieker moet je wel meer kunnen dan een stuurlintje verwisselen namelijk.

    Als je goed bent zou ik bellen naar Skil en Vacansoleil, goeie kans dat je mag komen denk ik.

  • Oudesluis Dronken Thuis

    Ik vind dat we deze romanticus moeten stimuleren. Afplassen is hard werken.