Waar is Albert Stofberg gebleven.

  • Mypos

    Waar is potdomme Boris de Lowikfan, een van mijn favoriete (niet de meest favoriete) prikkers toch gebleven?

  • König

    Zijn vreemde IP adres zou duiden op buitenaardse afkomst en in een van zijn privéberichten stond een foto van een graancirkel, uit voorzorg heeft de webmaster hem maar een ban gegeven.

  • Lukas

    Die zit in Amsterdam op de camping voor de Beurs..

  • Toni

  • Herogewier

    zal nooit vergeten dat die man een keer samen met Lejaretta en een andere Spanjaard bij mij thuis me prijzenkast kwam bekijken (was toen nog klein jongetje die af en toe bij de jeugd een beker wist te scoren, die dan trots in een kast werden gehangen :) ) Was wel leuk, al dachten die Spanjaarden volgens mij echt van wat moeten we hier. Maar ze hadden weer een mooie deal rond met Boco de eerste die de oortjes invoerde samen met Stofberg die wel in was voor wat nieuws. Dat werd toen echter door de UCI tegenhouden, maar toen Armstrong later met Motorola de oortjes opnieuw introduceerde ging de UCI voor heel wat jaartjes overstag.

  • Lukas

    Leuke anekdote Herogewier..!

    Ik herinner me Albert Stofberg ook nog vanwege zijn rol als trainer en zaakwaarnemer van Mathieu Hermans.

    In mijn herinnering was Hermans voornamelijk bekend vanwege zijn vele etappe overwinningen (massasprints) in de Vuelta.

  • Quarantanove

    Die man achter het bedrijf Boco (Bouwman) woonde toen aan de Tebekeweg in Elburg en was de buurman van een goede kennis van me.

    Ook hij was door Stofberg met mooie praatjes bedonderd.

  • Herogewier

    In dat kader van de vele massasprints mag je natuurlijk ook Erwin Nijboer niet vergeten. Natuurlijk legendarisch de Vuelta etappe waar Hermans lek rijd op enkele kilometers voor de streep, Caja Rural stopte met rijden, niemand wist meer wat te doen. Nijboer wacht op Hermans, rijd hem als een bezetene terug naar het peloton en knallen er langs waarna Hermans alsnog wint. Soms reed die Nijboer zo hard dat alles uit het wiel was gereden en Hermans nog goed ze best moest doen om te winnen.

    Bouwman ken ik ook goed trouwens, grote fout gemaakt door de oortjes niet te patenteren indertijd. Ach bedonderd door mooie verhalen wordt iedereen met grote regelmaat in de wielersport. Vooral dat als de geldkraan dicht gaat en je dan ineens niks meer hoort van mensen die daarvoor nog kind aan huis zijn is veel vervelender denk ik. Het gaat gewoon allemaal te vaak enkel om geld.

  • Massimo

    Helemaal links op de foto, in pak: een fameuze en beruchte ex-prikker.

  • Herogewier

    https://picasaweb.google.com/100178124188714171201/Wielrennen je kent deze pag toch wel van em?