WK Wielrennen 2017 in Noorwegen

  • Linkebal

    Dat is alleen omdat ie ook nog andere kwaliteiten heeft. Net als Merckx, Armstrong, Hinault enz. Ook geen pure klimmers. Maar dat soort allrounders kunnen nog steeds de beste zijn bergop.

  • Andere Peter

    Precies. Daarom denk ik dat ‘Pantani’ op een dwaalspoor zit door de uitslagen als bewijs van ‘pure’ klimmersparcoursen te gebruiken.

  • Leon.

    Andere Peter Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik denk dat

    > verschillende landen niet eens met complete teams

    > aan de start zouden komen. En een mannetje of

    > 15-20 zou de finish halen.

    Dat bleek al in Duitama: daar stonden maar 98 man aan de start - al had dat ook te maken met de verre reis vanuit Europa. Slechts 20 uitrijders, op 1/3 vd wedstrijd nog maar 1 Belg en 1 Nederlander in koers. Maar 1 keer in de 20 jaar mag zo'n zwaar WK best vind ik.

  • Andere Peter

    Eens, maar met Olano (en de toen geweldige beschermende rol van Indurain) kon je eigenlijk nog steeds niet zeggen dat er een ‘pure’ klimmer won. Zelfs daar niet.

  • Andere Peter

    Ik denk trouwens dat Agrigento-1994 het meest leidde tot een echt klimmerspodium: Leblanc, Chiappucci, Virenque.

  • Linkebal

    De bronzen medaille, Pantani, had een week later na Milaan-Turijn een hematocriet van 60. Ik vraag me af waar een mindere klimmer als Olano dan mee rond reed.

  • El Mik

    Agrigento was ook aankomst bergop (zijn ze een paar jaar geleden nog geweest in de Giro)

  • JdB

    Inderdaad, daarom vind ik het ook een mooi parcours voor een WK!