Boogerd hield Moerenhout van wereldtitel in 2005

  • DeRosa

    Ach ja……

  • Sijbriskie

    Ik moet terugdenken aan een interview met Peter Post waarin ie aan de hand van een soortgelijk voorbeeld stelde dat mindere renners altijd maar blijven malen en praten over dat ene gemiste kansje op die ene grote overwinning, omdat het een unieke situatie voor ze was. Terwijl de echt grote renners dat soort situaties veel sneller van zich af kunnen schudden omdat ze die zo vaak meemaken.

  • Ziener

    In het artikel legt Moerenhout uit dat hij rap over de frustratie van die gemiste kans heen was. Volgens Post is hij dus een groot renner. Een ware ziener die Post.

  • Sijbriskie

    Je hebt gelijk: mijn associatie slaat bij nader inzien nergens op.

  • Andere Peter

    Huh? Je moest eraan terugdenken. Nou ja dat kan toch? Ik denk dat de associatie begrijpelijk is.

    Dit artikel bestaat omdat het Moerenhout is die zijn vermeende kans op een Harm Ottenbrosje voorbij zag gaan. Bij renners met een grote erelijst herinneren we ons de gemiste kansen anders of zelfs niet. Het heeft dus niet zozeer met de houding van de renner zelf te maken (ze vragen Moerenhout ernaar en hij geeft beleefd antwoord), als wel met hoe wij, de volgers, naar die momenten kijken.

  • Sijbriskie

    Dank je. Een associatie is inderdaad ongewild en onbewust. Maar inhoudelijk is ie (laat ik het dan zó formuleren) niet helemaal van toepassing omdat Moerenhout zegt er slechts een dag van wakker gelegen te hebben en het daarna snel van zich af kon zetten, terwijl Post juist beweerde dat…etcetera.

  • Linkebal

    Bovendien kwam het gevaar van de groep Boonen, dus het had helemaal niks uitgemaakt of Boogerd de benen wel of niet stil had gehouden. Dan was Koos alleen iets later ingelopen.

  • Peterlastpost

    Bijna heeft nog nooit een koers gewonnen.

    Wat een gezever.

  • Alessandro Autunno

    Bijna inderdaad nog nooit maar (Martin) Bina heeft wel al eens WB koers gewonnen.