Anti-val - Voorstellen Zonneveld

  • Andere Peter

    Ik denk dat het beiden is. Het is nu even een hype. En daarnáást is er een lange golf, een onderstroom die maakt dat we als (wieler)maatschappij de valpartijen (die we steeds beter in beeld hebben) steeds moeilijker accepteren.

  • Andere Peter

    Lulkoek dat de lezer beter zou weten wat de schrijver bedoelt dan de schrijver. Ik geef expliciet aan (dat is niet op een andere maner te interpreteren) dat de mening van de renner er wel toe doet. Na mijn ‘maar’ geef ik echter aan dat we vooral niet moeten blind staren op de mening van de renners. Ik beargumenteer waarom de renners in een uiterst slechte positie verkeren om hierover te oordelen.

  • Andere Peter

    (tu) :D

    Geestig. Vindingrijke vergelijking. Goed punt.

    Maar je ziet één belangrijk verschil met die vergelijking voor het gemak over het hoofd. Ik kan je, met Churchill, uitleggen waarom democratie voor een land (bijna) altijd de minst slechte bestuursvorm is (*). En ik kan je tevens uitleggen waarom democratie (arbeiders aan de macht) voor een bedrijfstak per definitie een hele slechte bestuursvorm is.

    Terzijde:

    (*)

    Het ironische is dat ik met een Turkse vriend/collega regelmatig discussies heb over die corrupte en eng-autoritaire Erdogan, die misschien toch ook wel weer het beste is voor dat land in de huidige fase van ontwikkeling van de (vooralsnog gebrekkige) democratische vrijheidsstaat. Dus bij een land eindigt mijn mening toch altijd met: als ze er zelf eerlijk voor kiezen, dan moeten ze die kant ook maar op gaan. Bij een bedrijfstak denk ik daar heel anders over. Je moet een bedrijfstak niet laten besturen door de arbeiders.

  • Andere Peter

    Ach de term kunstvorm, dat is uiteraard wat uitdagend gesteld. Maar het is niet echt fout. Een column is geen nieuws of beleidsstuk (zo behandelen we het hier, wat ook prima is), maar een column is proza. Als columnist is Zonneveld zeker geslaagd met deze column (en trouwens ook met die berg). Zie maar hoeveel de column is gelezen en besproken.

  • Andere Peter

    De innovator is natuurlijk zelden of nooit zèlf de uitvinder geweest. Het is degene die de uitvinding aan een breed publiek toont en toepast. Iemand anders heeft het wiel allang uitgevonden, maar er is nog heel wat innovatie mogelijk op auto's en fietsen.

    Ik zie Zonneveld overigens ook niet als innovator. Wel als een columnist/journalist die prikkelt tot innovatie (die door anderen dient te worden uitgevoerd).

  • Goozzer

    ;)

  • El Equipo

    Voorzitter Belgische wielerbond spreekt ook van bestuderen videobeelden na de koers en dan alsnog gele en rode kaarten uitdelen. Prima!

    http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/140408_van_damme_idee

  • Bertrand Patikaaj

    stelletje aanstellerige zeikerds !!!!

  • Walnoot

    Er is vooralsnog geen enkele renner (of ploegleider) geweest die geklaagd heeft over organisatorische fouten (dranghekken, seingevers, vluchtheuvels)

    Dikke onzin, vrind.

    Phinney is een eenzame apostel

    Eenzaam is ie zeker niet

    Met cijfers kan ik niet overbrug komen maar ik durf te vermoeden dat de vele (doden-loze!, zelfs vrijwel alleen zonder al te veel erg-) valpartijen

    Of er geen doden zijn gevallen, valt nog maar te bezien. Onder welke steen kom jij vandaan?

  • Massimo

    Dat is een prima idee. De gevallen en geblesseerde renners kopen daar echter natuurlijk niets voor.